Vårt huvudkontor finns i Umeå men vi har också etablerat ett kontor med SEO-konsult i Sundsvall. Även om vi bor och arbetar mestadels lokalt på dessa orter finns ingen begränsning i räckvidden på den sökmotoroptimering vi utför.
Grunden i vårt sätt att jobba med SEO i tre steg är likadan nu som då. Genom analys, implementering och uppföljning flyttar vi fram positionerna och kan ta en osynlig webbplats till toppen av sökresultat.
Träffas och prata SEO med vår konsult i Umeå
I Umeå med omnejd kan du träffa vår SEO/SEM-konsult Sven-Anders, som har lång erfarenhet av sökordsanalyser och en bred ämneskunskap. Med en bakgrund inom forskning på Umeå Universitet är ”Svennes” arbetssätt orienterat till datastyrt beslutsfattande. Analyser, mätningar och rapporter är det som utgör hans arbetsvardag som sökmotoroptimerare.
Svenne är den på GetWebbed som jobbar med innehåll och övergripande planering. Han kan lägga upp er strategi för SEO men även SEM. Genom konkurrent- och sökordsanalyser hittas de bästa sökorden för att ditt företag ska nå fler kunder.
Om du driver företag i Västerbotten och vill träffas i Umeå kan du höra av dig till honom.
Sökordsoptimera för lokala sök i Umeå-området
Många sökningar som görs på Google handlar om att hitta butiker, produkter och tjänster som finns i närområdet. Den som bor i och kring Umeå vill se vad som finns att hitta där eller i närheten.
Det här vet Google om och anpassar därför många av sökträffarna utifrån var personen som söker befinner sig. Med hjälp av geografisk information som IP-nummer eller mobilposition kan sökresultatet på en sökning se olika ut för dig i Umeå som för din kompis i Stockholm.
Google har som ett mål att leverera bra och relevanta sökresultat. Det ligger därför i deras intresse att presentera företag och hemsidor som har anknytning till det lokala. Fler och fler sökningar görs med mobilen vilket gör att det lokala söket blir än mer viktigt för den som driver en lokal verksamhet.
2 enkla SEO-åtgärder för att synas i Umeå
Det finns några enkla saker man kan göra för att öka chansen att synas vid Umeå-sökningar.
- Se till att Umeå finns med i en sidtitel på din hemsida, som t ex Elitförråd gjort på sin startsida om hyra förråd i Umeå.
- Lägg till din verksamhet i Google My Business (tidigare Google Places) och ange företagets Umeå-adress